קיץ חם חם – פירות, נוזלים ומה שביניהם

תזונה

הטמפרטורה בחוץ בשמיים ואנחנו בורחים כמה שיותר למזגנים, אבל קיץ זה קיץ וחם

היום על הפרק: פירות הקיץ וחטיפים קרירים ונוזלים.

פירות

פרי מכיל גלוקוז ופרוקטוז או במילים אחרות סוכרים. פירות הם כמובן בריאים, מכילים ויטמינים וגם קרירים ומתוקים אבל צריך לשים לב לכמויות. אפשר לחסל אשכול גדול של ענבים וחתיכה מכובדת של אבטיח והופ  400-500-600 קלוריות שלא היו בתכנון.

2-3 מנות פרי ביום בהחלט מומלץ לאכול. מנת פרי היא בערך בגודל אגרוף (אפרסק) או כמות הנכנסת בכוס וחצי של קוביות (מלון/ אבטיח)

קריר ומרענןקק”ל
אבטיח – כוס אחת קוביות50
מלון – כוס קוביות50
אפרסק80
ענבים – כוס (150 גר)105
משמש אחד20
קרטיב (קרחון)47
טילון קראנץ’320

בימים חמים מתחשק לפעמים לעצור רגע לקנות משקה קריר ומרענן.

קצת ערכים קלוריים: קפוצ’ינו קר שנקנה בחוץ כ 150 קק”ל, אייס קפה על בסיס חלב יכול להגיע ל 300-350 קק”ל, תלוי בגודל הכוס. גם השייקים שעשויים על בסיס מיץ פירות ומורכבים בעיקר מפירות מכילים כמויות גדולות מאוד של סוכר ויכולים להגיע בקלילות קייצית ל 200-400 קק”ל.

מה עושים אם רוצים משהו מתוק וקריר? קפה קר על בסיס מים, שייק עם פרי וירק על בסיס מים. תה ירוק קר, קרטיב פרי

נוזלים

כשמתאמנים בחורף מזיעים. כשמתאמנים בקיץ ממש ממש מזיעים. אפשר בקלות לחשב כמה נוזלים אנחנו מאבדים בזמן אימון. נשקלים רגע לפני האימון ומיד אחריו ומהתוצאה מפחיתים את כמות הנוזלים ששותים במהלך האימון.

דוגמא (אימון הנמשך שעה):

משקל לפני אימון  – משקל אחרי אימון –כמות ששתיתי =כמות נוזלים שאני מאבד בשעה

ק”ג 70 –  ק”ג68 –  ליטר0.5 liter =  ליטר/שעה2.5

את הנוזלים רצוי להשלים במהלך השעתיים שלוש שלאחר האימון. תמיד רצוי להכפיל ב 1.25. אם הזעתי ליטר אחד עליי להשלים 1.25 ליטר.

ויש לפחות עוד שבועיים לסיום המונדיאל:

  • תערובת פיצוחים (100 גר’) 640 קק”ל
  • שליש בירה כ 160 קק”ל
  • חצי בירה כ 210 קק”ל
  • התוספת היומית הזו במהלך חודש לא מניבה תוצאות מדהימות באזור מרכז הבטן

מה אפשר במקום?

פוסט-קיץ-2018

תמר אשלגי אמירי
MSc. דיאטנית קלינית וספורט
054-4544342

http://www.ashlagit.com

Related Posts

No results found

תפריט
חג פסח כשר ושמח לכולם! - שיעורים בחג
Click Me
close-image