תזונה נכונה בחג שבועות

תזונה

איך נשמור על תזונה נכונה בחג שבועות

1. לזכור שחג השבועות הינו חג “ביכורי השדה”, מומלץ לשלב סוגי סלטי ירקות טריים שונים בשלל צבעים.
2. “ארץ זבת חלב ודבש”, מוצרי חלב לרב זוכים למקום של כבוד בשולחן החג.
מה עושים עם אחוזי השומן האלו?!
א. מאכלים הדורשים הקרמה ניתן ללא שום בעיה להשתמש בשמנת 10% ואף להמיר חלק בשמנת על בסיס סויה.
ב. פשטידות או מאפים אחרים ניתן לערבב יחד את סוגי הגבינות, חצי גבינה עם תכולת שומן גבוהה וחצי עם גבינות עד 5%.
ג. גבינה מומלצת להוספה למאפים שונים הינה ריקוטה/ ריקוטה עיזים 5% המכילה פי 3 כמות סידן מגבינות רכות אחרות.
3. לשלב ירקות אפויים כחלק מתבשילי החג, כדוגמת אנטיפסטי צבעוני במיוחד ולקשט בקוביות גבינה בולגרית 5% (במידת הצורך).
4. להגיש בשולחן מים שיהיו זמינים לסועדים, לריענון ניתן להוסיף פלחי לימון ועלים שונים (לימונית, נענע, לואיזה ועוד)
5. לא לדלג על ארוחת צהריים במחשבה מוטעית “לחסוך קלוריות לארוחת החג”. אם נגיע “מורעבים” לארוחה, נאכל הרבה יותר וכנראה נאבד שליטה ונפספס את שלבי השבע- מלאות
6. להנות מארוחת החג, לא כל יום חוגגים את חג השבועות. ולזכור שגם אם חרגנו ממה שתכננו לאכול, יציאה להליכה קצרה תשפר לנו את ההרגשה.

מתכון חלופי ל”סלט פסטה קר” על בסיס כרובית כתחליף לפסטה
סלט כרובית קר

כרובית בינונית חתוכה לפרחים קטנים
זיתי קלמטה (זיתים אחרים) כ 20 יח’
כ- 16 עגבניות שרי חצויות (מומלץ לגון עם סוגי העגבניות)
200 גר גבינה בולגרית 5%
חצי בצל סגול חתוך לרצועות דקות
1/2 עלי בזיליקום קצוצים
רוטב:
לימון סחוט
2 כפות שמן זית
שן שום כתושה (לא חובה)
2 כפות חומץ בלסמי
מלח, פלפל (בהתאם לטעם)

בברכת חג אביב שמח, מחשבה בריאה מקדמת אכילה מודעת.
הודיה כהן דיאטנית קלינית, “מהקטנים לגדולים”

050-9011643
hodaya.cohen8@gmail.com

עקבו אחרי הודיה בפייסבוק

Related Posts

תפריט