תזונה נכונה לילדים בזמן החופש הגדול

תזונה

חופש גדול – מאיפה מתחילים את הסדר באכילה?

משפחות רבות נכנסות ללחץ סביב החופש הגדול, ההורים בעבודה והמתבגרים לבד בבית.

מריבות סביב זמן צפייה בטלויזיה, מחשב, גלישה על מסכים שונים ואכילה בשעות “מוזרות” ומאכלים “מוזרים” ועוד סיבות לצאת לחופשה בראש לא שקט.

יש מלחמות אבודות מראש לכן מומלץ ביחד כמשפחה לקבל החלטות משותפות איך ניתן לשמור על מספר כללי אכילה בתוך בלאגן החופש הגדול.

ישנם ילדים שגם בזמן חופשה שומרים על שעות ערנות-אכילה-שינה כמו בזמן מסגרת הלימודים ויש להמשיך לעודד אותה.

תזונה-נכונה-לילדים-בזמן-החופש-הגדול

1. כשעה מההתעוררות אוכלים ארוחת בוקר גם אם מתעוררים מאוחר, המטרה לדחות את סדר הארוחות ולא להוסיף עוד ארוחות ועוד ארוחות בשעות הלילה המאוחרות.
לדוגמא כריך (עדיף מלחם חיטה מלאה) עם ממרחים שונים (טחינה/ גבינות/ חומוס ועוד), ירקות בצד.

2. כ 3 שעות לאחר “ארוחת הבוקר” לאכול ארוחה עיקרית הכוללת מנת חלבון עיקרית (עוף/בשר/דג/קטניות), דגנים שונים (אורז/בורגול/פסטה) וירקות שונים (“חיים” או מבושלים). אפשר לנצל את הזמן הפנוי בלהתנסות במאכלים חדשים כדוגמת: קינואה/ פשטידות וכדומה.

3. לפחות ארוחה משפחתית אחת ביום, לרב בזמן ארוחת הערב בני הבית נמצאים יחד.
מומלץ לנצל זמן זה כשעת איכות משפחתית ולשתף את הילדים בהכנת חלק מהמזון או סידור/פינוי השולחן. להקפיד על הוספת ירקות לארוחה.

4. להנגיש פירות וירקות. להקפיד על המצאות פירות במקום הנראה לעין לעידוד צריכתם על פני אכילת חטיפים- מתוקים או מלוחים.

5. שתיית מים מרובה, מומלץ להמנע מקניית שתייה מתוקה הביתה. לרב אם נמצא זמין שותים יותר.

6. מידי שבוע לעשות תיאום ציפיות לגבי אכילה בחוץ בחיק המשפחה או חברים, מומלץ לא יותר מפעמיים בשבוע.

7. להקפיד לפחות 3 שעות פע”ג בשבוע- שחייה/ אופניים/ משחקי כדור, כל פעילות שילדכם אוהב עודדו אותו לעשות זאת.

8. אכילה לילית- “מלחמה אבודה” אם הולכים לישון לפנות בוקר. אם הצלחתם מלכתחילה להקפיד על הרדמות סביב 22:00 הרווחתם.
במידה ונרדמים מאוחר, מומלץ להשאיר שאריות מהסלט /ירקות חתוכים שלא נאכלו בארוחת הערב לצד כריך/טוטס ביתי על פני אי אילו “ג’אנקים” שילדים מתפתים עקב עצלנות או המנעות מלהרעיש במטבח.

להזכיר לילדים שאחריות ההורים לדאוג אילו מזונות נכנסים כן/לא הביתה ובהתאם לכך יבוצעו הקניות.
עזרו לילדכם בקנייה חכמה הביתה והיו להם דוגמא אישית.

בברכת חג אביב שמח, מחשבה בריאה מקדמת אכילה מודעת.
הודיה כהן דיאטנית קלינית מהקטנים לגדולים

050-9011643

עקבו אחרי הודיה בפייסבוק

Related Posts

תפריט
חג פסח כשר ושמח לכולם! - שיעורים בחג
Click Me
close-image